Järjekordne semester tundub läbi olevat mis tähendab seda, et pean tegema semestri ülevaate. Pean tunnistama, et see semester ei läinud kõige paremini sest keskmine hinne moodustas 4,50 ja 28 EAP-d sai kogutud.
Semestri jooksul sooritasin järgmised ained:
IDN0100 - Andmekaevandamine Õppejõud: Innar Liiv
IDU0010 - Andmeaidad, ERP- ja CRM-süsteemid Õppejõud: Enn Õunapuu/Rain Öpik
IDU0040 - Infosüsteemi strateegiline juhtimine ja arendamine Õppejõud: Paul Leis
IDU5570 - Infosüsteemide arendamise tehnoloogia Õppejõud: Mart Roost
TMM1060 - E-turundus Õppejõud: Katariina Täht
TMM1770 - Ärisuhtlus ja äriläbirääkimised Õppejõud: Anu Leppiman
Iga aine kohta teen eraldi kiire ülevaate.
Järgmises semestris on jäänud üks aine sooritada ja magistri töö teha. Kokku on minul juba tänase päeva seisuga 102 EAP-d.
Friday, January 28, 2011
Thursday, December 2, 2010
TMM1060 - E-turundus
Tere
Pole pikemat aega siia miskit postitanud. Tegelikult pole miskit postitada olnud, sest polnud ma veel mingeid aineid sooritanud. Nüüd on õie aeg kirjutada päris huvitavast ainest, mille nimeks on E-turundus (TMM1060).
Õppejõud: Katariina Täht.
Üldised kogemused aine kohta: Üks huvitavamaid aineid, mille olen tipis õppinud. Huvitavaks selle aine teeb õppejõud ise. (olen varasemalt turundusainet õppinud teise õppejõu juures, ning see oli kohutav piin) Katariina on lahe, energiline õppejõud kes oskab ka nalja teha ja sellest ka aru saada. Suureks plussiks, on see, et õppejõul on päris korralik kogemuste pagas mis on ajaga kaasaskäiv. Minu meelest on võimalik õppejõuga lahendada kõikvõimalikud küsimused mis võivad tekkida. Pöörduge tema poole kui miskit arusaamatuks jääb, ta ei hammusta. :-)
Soovitan loengutes käia, sest need on huvitavad ja annavad tunduvalt rohkem infot ja arusaama kui miskit muud. Loengu ajal saab alati täpsustada asja jne. Üldjuhul mina pole loengutes käia, aga selle aine loengud olid seda väärt.
Harjutustundide ajal tuleb vahest ka pea tööle panna :-) Karta jällegi pole midagi, enamus harjutustunde tehakse gruppitööna. Kohati on nad olnud üsna lõbusad.
Kui on mingeid special küsimusi, pange minule meili, ma võin neile vastata, kui aega leian.
Semestri jooksul tuleb ära teha Aine referaat ja pärast see presenteerida Referaadi presentatsioon
Lõpus tuleb sooritada üks eksam. Eksamil on 10 küsimust.
Siin võimalikud eksami küsimuste näited
I variant
1.E-turundus, i-turundus, veebiturundus? Kas on see uks ja sama? Vahe ja definitsioon?
2.Olulised murdepunktid i-massi meedia arendamisel
3.Interneti kui turunduskanali eelised traditsiooniliste turunduskanali
4.E-postiturusndus reguleeriv seadusandlus Eestis. Piirangud, millega peab e-postiturundust planeerides arvestama
5.Too näide E-ekskonnast C2B mudelist
6.Kasutatavus: definitsioon ja tähtsus
7.SEO. Definitsioon ja meetodid + too näide
8.Nakkusturundus. Definitsioon, kasutusvõimalused, ohud
9.Veebianalüütika: definitsioon. Roll e-turunduses
10.E-turunduse meetmestki (E-marketing mix) – mis see on ja millised meetmeid see sisaldab
II variant
1.e-turg
2. e-postiturunduse kampaaniate ettevalmistamine
3. tasuta turunduse võimalused internetis
4. seo
5. nakkusturundus
6. bännerid
7. brandlikkuse võimalused internetis
8. it-spetsialistid
9. web2.0 ja web3.0 võrdlus
10. kontekstiline reklaaam
III variant
1.E-turunuds ja Internetiturundus. Kas on vahe? Definitsioon
2. Kontekstipõhise võrgustiku reklaam, def., Mida saab reklaamija? Mida klient?
3. E-otsepostitamine ja Tavaotsepostitamine, võrdle, hinda
4. Andmebaasiturundus. def., kirjeldus, tähtsus
5. SEO. def,. põhimeetodid
6. E-turunduse meeskond. rollid, vastused
7.M-turundus ja teme tuleviku perspektiivivd
8.E-postiturundus. def., meetodid
9.WEB 3.0
10.Bännerid, liigid, mõõtmised, effektiivsuse mõõtmine
Pole pikemat aega siia miskit postitanud. Tegelikult pole miskit postitada olnud, sest polnud ma veel mingeid aineid sooritanud. Nüüd on õie aeg kirjutada päris huvitavast ainest, mille nimeks on E-turundus (TMM1060).
Õppejõud: Katariina Täht.
Üldised kogemused aine kohta: Üks huvitavamaid aineid, mille olen tipis õppinud. Huvitavaks selle aine teeb õppejõud ise. (olen varasemalt turundusainet õppinud teise õppejõu juures, ning see oli kohutav piin) Katariina on lahe, energiline õppejõud kes oskab ka nalja teha ja sellest ka aru saada. Suureks plussiks, on see, et õppejõul on päris korralik kogemuste pagas mis on ajaga kaasaskäiv. Minu meelest on võimalik õppejõuga lahendada kõikvõimalikud küsimused mis võivad tekkida. Pöörduge tema poole kui miskit arusaamatuks jääb, ta ei hammusta. :-)
Soovitan loengutes käia, sest need on huvitavad ja annavad tunduvalt rohkem infot ja arusaama kui miskit muud. Loengu ajal saab alati täpsustada asja jne. Üldjuhul mina pole loengutes käia, aga selle aine loengud olid seda väärt.
Harjutustundide ajal tuleb vahest ka pea tööle panna :-) Karta jällegi pole midagi, enamus harjutustunde tehakse gruppitööna. Kohati on nad olnud üsna lõbusad.
Kui on mingeid special küsimusi, pange minule meili, ma võin neile vastata, kui aega leian.
Semestri jooksul tuleb ära teha Aine referaat ja pärast see presenteerida Referaadi presentatsioon
Lõpus tuleb sooritada üks eksam. Eksamil on 10 küsimust.
Siin võimalikud eksami küsimuste näited
I variant
1.E-turundus, i-turundus, veebiturundus? Kas on see uks ja sama? Vahe ja definitsioon?
2.Olulised murdepunktid i-massi meedia arendamisel
3.Interneti kui turunduskanali eelised traditsiooniliste turunduskanali
4.E-postiturusndus reguleeriv seadusandlus Eestis. Piirangud, millega peab e-postiturundust planeerides arvestama
5.Too näide E-ekskonnast C2B mudelist
6.Kasutatavus: definitsioon ja tähtsus
7.SEO. Definitsioon ja meetodid + too näide
8.Nakkusturundus. Definitsioon, kasutusvõimalused, ohud
9.Veebianalüütika: definitsioon. Roll e-turunduses
10.E-turunduse meetmestki (E-marketing mix) – mis see on ja millised meetmeid see sisaldab
II variant
1.e-turg
2. e-postiturunduse kampaaniate ettevalmistamine
3. tasuta turunduse võimalused internetis
4. seo
5. nakkusturundus
6. bännerid
7. brandlikkuse võimalused internetis
8. it-spetsialistid
9. web2.0 ja web3.0 võrdlus
10. kontekstiline reklaaam
III variant
1.E-turunuds ja Internetiturundus. Kas on vahe? Definitsioon
2. Kontekstipõhise võrgustiku reklaam, def., Mida saab reklaamija? Mida klient?
3. E-otsepostitamine ja Tavaotsepostitamine, võrdle, hinda
4. Andmebaasiturundus. def., kirjeldus, tähtsus
5. SEO. def,. põhimeetodid
6. E-turunduse meeskond. rollid, vastused
7.M-turundus ja teme tuleviku perspektiivivd
8.E-postiturundus. def., meetodid
9.WEB 3.0
10.Bännerid, liigid, mõõtmised, effektiivsuse mõõtmine
Wednesday, June 16, 2010
IDX5711 - Intelligentsed süsteemid ja projekt (IDX5712)
Lektor: Jaak Tepandi
Harjutused: Stanislav Vassiljev
Kui varem olete võtnud Tepandi ainet "Tarkvara kvaliteet", mina võtsin selle esimeses semestris, siis antud aine eelmisest korraldusliku poole pealt ei erine(siin). Küll aga sisu poolest on üsna erinev. Kui tunnete huvi millegis sellisest mida tavapärases elus iga päev ei arenda, siis see aine on just Teile.
Kursuse raames vaatate "tarkasid" süsteeme :-). Mina tutvusin lähemalt närvivõrkudega, arukate hoonetega, natukene uurisin ka tehisintellekti jne. Kui seda rada mööda minna, siis võiballa kellegile pakub huvi ka semantilne veeb ja semantiline koosvõime, minule kahjuks see huvi ei pakkunud, kuna juba teadsin selleks ajaks mis asi see on. Mõte semantilisel veebil on kahtlematta hea j kasulik, ja ilmselt saab kunagi ka teoks, aga hetkel veel toores. Tegelikult minu meelest sama toores kui kõik muud targad süsteemid ja tehisintellektid.
Materjalid:
Soovitan siiralt käia loengutes, sest loengutes tihti räägib seda mida konspektis pole. Vahest esineb ka seda, et küsib eksamil loengumaterjalide kohta, küll harva, aga küsib.
Tepandi enda konspektis on päris palju infot, vaatamata sellele, et see nii lühikene, kuid kõik info on üsna pealiskaudne minu arvates. Selleks, et korralikult eksamile ettevalmistada varuge aega kuskil 3-4 päeva ja sirvige Wikipeediat. Wiki tuleb kindlasti kasuks.
Popolaarsemad küsimused eksamil: (populaarsuse järjekorras)
1. Djikstra algoritm - Wiki - vaadake kindlasti kuidas töötab.
2. Semantiline veeb, semantiline kooskvõime, semantika
3. OWL, RDF - keeled (käib semantikaga kaasas)
4. Algoritmide toimimise põhimõte (erinevad)
5. Närvivõrgud
6. Delta reegel
7. Otsustuspuud
8. Heuristiline otsing
9. Teadmuse esitamise ja arutlemise meetodid
Aine projekt
Esimese osa source
Esimese osa andmed
Teise osa reeglid
Teise osa source
Teise osa .csv
Kaastudengi analüüs
Siit tuleb ka presentatsioon:
Harjutused: Stanislav Vassiljev
Kui varem olete võtnud Tepandi ainet "Tarkvara kvaliteet", mina võtsin selle esimeses semestris, siis antud aine eelmisest korraldusliku poole pealt ei erine(siin). Küll aga sisu poolest on üsna erinev. Kui tunnete huvi millegis sellisest mida tavapärases elus iga päev ei arenda, siis see aine on just Teile.
Kursuse raames vaatate "tarkasid" süsteeme :-). Mina tutvusin lähemalt närvivõrkudega, arukate hoonetega, natukene uurisin ka tehisintellekti jne. Kui seda rada mööda minna, siis võiballa kellegile pakub huvi ka semantilne veeb ja semantiline koosvõime, minule kahjuks see huvi ei pakkunud, kuna juba teadsin selleks ajaks mis asi see on. Mõte semantilisel veebil on kahtlematta hea j kasulik, ja ilmselt saab kunagi ka teoks, aga hetkel veel toores. Tegelikult minu meelest sama toores kui kõik muud targad süsteemid ja tehisintellektid.
Materjalid:
Soovitan siiralt käia loengutes, sest loengutes tihti räägib seda mida konspektis pole. Vahest esineb ka seda, et küsib eksamil loengumaterjalide kohta, küll harva, aga küsib.
Tepandi enda konspektis on päris palju infot, vaatamata sellele, et see nii lühikene, kuid kõik info on üsna pealiskaudne minu arvates. Selleks, et korralikult eksamile ettevalmistada varuge aega kuskil 3-4 päeva ja sirvige Wikipeediat. Wiki tuleb kindlasti kasuks.
Popolaarsemad küsimused eksamil: (populaarsuse järjekorras)
1. Djikstra algoritm - Wiki - vaadake kindlasti kuidas töötab.
2. Semantiline veeb, semantiline kooskvõime, semantika
3. OWL, RDF - keeled (käib semantikaga kaasas)
4. Algoritmide toimimise põhimõte (erinevad)
5. Närvivõrgud
6. Delta reegel
7. Otsustuspuud
8. Heuristiline otsing
9. Teadmuse esitamise ja arutlemise meetodid
Aine projekt
Esimese osa source
Esimese osa andmed
Teise osa reeglid
Teise osa source
Teise osa .csv
Kaastudengi analüüs
Siit tuleb ka presentatsioon:
Monday, June 14, 2010
IDU0180 - Eriseminar magistrantidele
Lektor: Enn Õunapuu
Ma ei tea mille eest antud aines antakse 5EAP-d. Kui võrrelda seda ainet näiteks inglise keelega, kus antakse 3EAP-d ja peab käima kohal 2 korda nädalas ja veel kogu aeg tuleb ettevalmistada järgmiseks semniariks jne., siis selles aines võib kohale tulla ainult 2 korda. Esimene kor selleks, et teada saada mida tehakse semestri jooksul ja teine kord, et teha presentatsioon teemal "Minu tulevane magistri töö" umbes 30-40 minutiks.
Kuidas hinnatakse seda ainet, minule pähe ei mahtunud, kuna hinne pandi alles siis kui kõik olid ära vastanud.
Minu presekas ja tekst
Agiilne tarkvara arendus avalikus sektoris
Ma ei tea mille eest antud aines antakse 5EAP-d. Kui võrrelda seda ainet näiteks inglise keelega, kus antakse 3EAP-d ja peab käima kohal 2 korda nädalas ja veel kogu aeg tuleb ettevalmistada järgmiseks semniariks jne., siis selles aines võib kohale tulla ainult 2 korda. Esimene kor selleks, et teada saada mida tehakse semestri jooksul ja teine kord, et teha presentatsioon teemal "Minu tulevane magistri töö" umbes 30-40 minutiks.
Kuidas hinnatakse seda ainet, minule pähe ei mahtunud, kuna hinne pandi alles siis kui kõik olid ära vastanud.
Minu presekas ja tekst
Agiilne tarkvara arendus avalikus sektoris
Sunday, June 13, 2010
HLI8750 - Inglise teaduskeel
Lektor: Hele Saar.
Kui TTÜ inglise keele kohta üldjuhul räägitakse, et on karm, siis selle õppejõuga on kõik teistmoodi. Ma ei tea, äkki on miskit muutunud inglise keele lektoraadis, võrreldes sellega mis minul oli bakalaureuses, või siis tõesti minul vedas, et sattusin selle õppejõu juurde. Ühesõnaga, igati positiivsed kogemused antud õppejõuga.
Kogemustest siis lähemalt:
1. Väga positiivse suhtumisega õppejõud.
2. Alati heas tujus ja alati ilusa naeratusega :-)
3. Meeldiv suhtleja
4. Alati abivalmis
5. Suhtelemis kanaleid, sellised nagu Gmail ja googleTalkt kasutab väga aktiivselt, seega on alati võimalik küsida kõike mida tarvis ja saab üsna kiire vastuse.
6. Olemas konkreetne plaan õpinguteks, mida jagas laiali tudengitele ja terve semestri jooksul ka jälgis seda.
7. Kõik õppematerjalid on korrastatud, mis tagas suurepärase arusaama millal ja mida tuleb ette valmistada. Mis kodutöö tuleb ära teha, mida klassis plaanis teha jne.
Soovitan alati teha koduseid ülesandeid, nad pole sugugi rasked ja on ainult kasulikud. Kodused ülesanded kontrollitakse alati klassis kõik koos, seega parem on siiski, kui kodused ülesanded tehtud oleksid.
Semestri jooksul on tarvis teha kõigil:
1. Informative presentation (2 korda). Esimene kord harjutamiseks, ja teine läheb eksamihinde osana. Presentatsiooni tuleb teha loetud materjalide pealt.
2. Persuasive presentation (2 korda).
3. Kolm kontroll tööd mis koosnevad kodustel ülesannetel ja klassis läbitöödeldud materjalide põhjal.
4. Tuleb kirjutada mitu korda Report-i
ja lisaks ka natukene ka materjale: PS. minu inglise keel annab soovida, seega ärge palun pange tähele minu vigadele :-)
Global Positioning System .ppt
GPS text
Report
Report for exam
Summary
My masters thesis introduction
Informal presentation about Scrum
Persuasive presentation
Kui TTÜ inglise keele kohta üldjuhul räägitakse, et on karm, siis selle õppejõuga on kõik teistmoodi. Ma ei tea, äkki on miskit muutunud inglise keele lektoraadis, võrreldes sellega mis minul oli bakalaureuses, või siis tõesti minul vedas, et sattusin selle õppejõu juurde. Ühesõnaga, igati positiivsed kogemused antud õppejõuga.
Kogemustest siis lähemalt:
1. Väga positiivse suhtumisega õppejõud.
2. Alati heas tujus ja alati ilusa naeratusega :-)
3. Meeldiv suhtleja
4. Alati abivalmis
5. Suhtelemis kanaleid, sellised nagu Gmail ja googleTalkt kasutab väga aktiivselt, seega on alati võimalik küsida kõike mida tarvis ja saab üsna kiire vastuse.
6. Olemas konkreetne plaan õpinguteks, mida jagas laiali tudengitele ja terve semestri jooksul ka jälgis seda.
7. Kõik õppematerjalid on korrastatud, mis tagas suurepärase arusaama millal ja mida tuleb ette valmistada. Mis kodutöö tuleb ära teha, mida klassis plaanis teha jne.
Soovitan alati teha koduseid ülesandeid, nad pole sugugi rasked ja on ainult kasulikud. Kodused ülesanded kontrollitakse alati klassis kõik koos, seega parem on siiski, kui kodused ülesanded tehtud oleksid.
Semestri jooksul on tarvis teha kõigil:
1. Informative presentation (2 korda). Esimene kord harjutamiseks, ja teine läheb eksamihinde osana. Presentatsiooni tuleb teha loetud materjalide pealt.
2. Persuasive presentation (2 korda).
3. Kolm kontroll tööd mis koosnevad kodustel ülesannetel ja klassis läbitöödeldud materjalide põhjal.
4. Tuleb kirjutada mitu korda Report-i
ja lisaks ka natukene ka materjale: PS. minu inglise keel annab soovida, seega ärge palun pange tähele minu vigadele :-)
Global Positioning System .ppt
GPS text
Report
Report for exam
Summary
My masters thesis introduction
Informal presentation about Scrum
Persuasive presentation
IDU3390 - Infosüsteemi projekti juhtimine
Lektor: Karin Rava
Ise enesest aine on huvitav ja vajalik, kahju, et loenguid antakse nii vaikselt ja nii ebahuvitavalt. Ise käisin loengutes heal juhul 2 korda. Harjutustes umbes sama palju. Kuid need, kes ei oska MS Projectid, nendel tasub käia kuna harjutustundides näidatakse kuidas toime tulla. Teine variant on muidugi internetist leida õppevideod ja olla happy.
Õppejõud minule meeldis. Alati vastas meilidele ja oli alati abivalmis. Võib julgelt pöörduda igasuguste küsimustega. Minu meelest üsna lojaalne õppejõud.
Kodused ülesanded tuleb teha õigeaegselt, siis saab korraliku hinde nende eest, ja kui kodused ülesanded saadate varajasema tähtajaga, siis on võimalik, et saate teha veel vigade paranduse.
Panen enda poolt tehtud kodused ülesanded külge:
MS Projectt fail
Lõpu spetsifikatsioon
Infosüsteemi spetsifikatsioon
Seisundi spetsifikatsioon
Projektiplaan
Mis asi on Scrum .ppt
Mis asi on Scrum
Ise enesest aine on huvitav ja vajalik, kahju, et loenguid antakse nii vaikselt ja nii ebahuvitavalt. Ise käisin loengutes heal juhul 2 korda. Harjutustes umbes sama palju. Kuid need, kes ei oska MS Projectid, nendel tasub käia kuna harjutustundides näidatakse kuidas toime tulla. Teine variant on muidugi internetist leida õppevideod ja olla happy.
Õppejõud minule meeldis. Alati vastas meilidele ja oli alati abivalmis. Võib julgelt pöörduda igasuguste küsimustega. Minu meelest üsna lojaalne õppejõud.
Kodused ülesanded tuleb teha õigeaegselt, siis saab korraliku hinde nende eest, ja kui kodused ülesanded saadate varajasema tähtajaga, siis on võimalik, et saate teha veel vigade paranduse.
Panen enda poolt tehtud kodused ülesanded külge:
MS Projectt fail
Lõpu spetsifikatsioon
Infosüsteemi spetsifikatsioon
Seisundi spetsifikatsioon
Projektiplaan
Mis asi on Scrum .ppt
Mis asi on Scrum
Saturday, June 12, 2010
2010 Kevadsemestri lõpp
Kevad semester polnud nii produktiivne kui 2009a. sügissemester, kuid siiski mõned ained said tehtud. Ei saa öelda, et olen ise endaga väga rahul olen.
HLI8750 - Inglise teaduskeel
IAG0060 - Tarkvara projektijuhtimine
IAG0150 - Tarkvaraprotsesside kvaliteet
IDU0180 - Eriseminar magistrantidele
IDU3390 - Infosüsteemi projekti juhtimine
IDX5711 - Intelligentsed süsteemid
IDX5712 - Intelligentsed süsteemid - projekt
Hiljem postitan iga aine tutvustuse ja osade ainete kohta avalikustan ka tehtud tööd.
HLI8750 - Inglise teaduskeel
IAG0060 - Tarkvara projektijuhtimine
IAG0150 - Tarkvaraprotsesside kvaliteet
IDU0180 - Eriseminar magistrantidele
IDU3390 - Infosüsteemi projekti juhtimine
IDX5711 - Intelligentsed süsteemid
IDX5712 - Intelligentsed süsteemid - projekt
Hiljem postitan iga aine tutvustuse ja osade ainete kohta avalikustan ka tehtud tööd.
Subscribe to:
Posts (Atom)